Pages

Thursday 26 June 2014

.:Friendship:.



Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. Pejam celik, pejam celik, dah sampai 2014 dah kan? Senang kata dah nak sampai dah turn saya untuk masuk dalam dewan peperiksaan di SMK Derma buat KALI YANG TERAKHIR.. :'< Ya Allah.. Permudahkanlah aku dengan kawan2 aku jawab exam nanti. Aku takut! Bagi la kami dapat pegang slip SPM tahun depan dengan air mata sesejuk embun dan bukannya air mata darah. Amin..

So, let's straight to the point. Islam, Keluarga dan Ukhwah tu semuanya nikmat daripada Allah yang xterhingga. Dah jelas, bila Dia dah bagi semua tu, memang sah la kita kena bersyukur dengan semua tu. Senang kata bila kita jadi seorang muslim, kita kena jaga nikmat Islam dan Iman tu baik2 dengan buat semua yang Dia perintah. Ada keluarga, kena berbakti dekat keluarga, dan bila ada kawan, kita kena jaga hubungan baik dengan dia.

Saya tau kita ni hidup dalam zaman yang penuh dengan dugaan. Setiap benda yang kita buat memang xboleh silap sikit. Kalau tersilap satu langkah saja, maka dosa menghampiri kita. Lebih2 lagi bila ada semua gadget2 canggih yang skali tekan boleh buka pintu dosa and pintu pahala. Terpulanglah dekat tuan punya gadget tu dia nak pilih pintu mana satu. Lagi pon, hidup sebagai calon SPM ni bukan boleh buat main2. So saya cukup pantang bila nampak kawan2 saya macam terleka main gadget tu semua. Sampai dah kurang bercakap dengan kawan2 apa semua.. Ni yang xsyok ni. Satu, dah la kita punya friendship dah makin lemah. Yang kedua.. Akademik awak kawan oi..... Yes, saya mengaku, memang ramai students yang cerdik tapi still main gadget. Cuma, bezanya depa tau time bila depa nak bukak gadget tu semua. Kita bila nak study jangan study sepanjang masa. Ada time kita kena relax jugak. Tapi bila relax, jangan relax selama2nya.

Senang kata, kawan mana la yang selesa bila tengok kawan dia sendiri dah berubah 360 degree! And satu lagi benda yang saya cukup3 hangin, tolong lah kawan. Jangan lupa mana benda yang halal, mana benda yang haram. Saya ingat lagi, dulu masa kita duduk satu kelas, awaksebiji macam ustazah. Awak selalu bagi nasihat dekat kawan, dengar masalah kawan.. Tapi lani, awak dah lain. Serious, saya rindu ukhwah kita masa tahun lepas. Gelak, masam, masin, kelat, manis.. Argh. Semua rasa lah yang kita share sama2 tahun lepas.

Ya, saya tau. Kita ni perempuan memang AKAN  terjatuh hati dekat lelaki ajnabi.. Cuma cara kita jatuh tu, jangan la jatuh dalam perangkap dosa dia. Biar kita jatuh dalam keimanan yang akan dia bagi dekat kita nanti. Senang cakap, tolong lah kawan. Form 5 ni bukan lagi masa untuk kita bercinta. Simpan la dulu hati awak tu baik2.. Lepas habis U nanti, lantak awak la awak nak bagi hati tu dekat anak dato ka, putera raja ka, saintis ka.. Janji dia boleh bimbing awak ke syurga. Kalau bercinta time2 muda ni,,, boleh percaya ka dia 100% sayang kat awak? Saya xrasa benda tu boleh tahan lama. Tolong kawan. Sekali lagi saya nak peringat. Kita ni nak ambik SPM!

Ok lah. Stakat tu saja luahan hati saya. Saya xkisah kalau awak xsuka dengan semua yang saya tulis ni. Nak marah sampai mana pon saya xkisah. Tu semua hak awak. Cuma saya nak peringat, semua yang ditulis ni luahan hati dari kawan2 awak. Bukan saja2 kami nak bangkang apa yang awak buat. So, fikir masak2 and DO THE BEST FOR YOUR SPM. Amin.. :')


No comments:

Post a Comment